Litteraturkreds

Litteraturkredsen er opstået via et samarbejde mellem Jerslev Menighedsråd og Jerslev Samvirke. Formålet er at tilbyde læseglade personer et forum, hvor man på en uformel måde kan mødes og diskutere forfattere, bøger o.lign.

Litteraturkredsen mødes i konfirmandstuen på nærmere aftalte tirsdage. Det er gratis at deltage og sæsonen starter i september og slutter i marts måned.

De bøger, som deltagerne i fællesskab beslutter sig for at læse, bestilles på biblioteket.

Den første mødeaften ser deltagerne en film, hvorefter der uddeles bøger til næste møde. Senere drøftes hvilke bøger, der skal bestilles til næste gang. På den måde har biblioteket tid til at bestille bøger på andre biblioteker som fjernlån, så der er en bog til hver enkelt af litteraturkredsens deltagere.

Fra gang til gang fastsættes mødedatoer samt en frivillig turnusordning vedr. medbragt brød til en kop kaffe eller the, som menighedsrådet betaler.

Alle kan deltage – og vi vil gerne opfordre læselystne til at møde op i konfirmandstuen. Vi har et hyggeligt fællesskab, hvor der absolut er plads til flere, der er enige med os i  at bøgernes verden er bare skøn!

Kontaktperson: Karen Thomsen tlf. nr. 98 83 40 36